Aki követi a blogomat, az biztos tudja, hogy múlt héten Dohába, a Katar fővárosba kalauzoltalak el benneteket, de most továbbszárnyalunk, méghozzá a nyugalom irtó egzotikus szigetére - illetve szigetcsoportjára - Langkawira! Malajziának ez a kis szeglete olyan, mintha visszarepülnél több évtizedet az időben,tulajdonképpen amilyen Bali volt, mielőtt felfedezte magának a tömegturizmus. Erről fogok most mesélni nektek, és még egy videót is hoztam a helyről!

A Qatar Airways jóvoltából most is business class-en repültünk tovább, méghozzá Dohából Langkawira, ahol elképesztően csodálatos helyek és programok vártak bennünket! Az UNESCO több mint 15 évig végzett kutatásokat Langkawin, amelynek szigetein őskori tengeri élőlények kövületeit találták meg a kőzetrétegekbe ágyazódva, és ezután nyilvánították Délkelet-Ázsia első geoparkjának 2006-ban. Ehhez rengeteg szabályozás is szükséges volt, például a sok helyi lakosnak megélhetést biztosító, de a természetet kiaknázó, több mint 20 éve működő márványgyárat be kellett zárni.

De megérte megóvni ezt a szuper helyet, mert tényleg fantasztikus a látvány, ami fogad benneteket! Langkawi neve két szóból tevődik össze – az egyik a ’lang’, vagyis sas, a másik a szankszkrit eredetű 'kawi', ami egy barnás-vöröses színre utal. Ahogy sejtitek, ebből a madárból rengeteget lehet látni a vidéken. Fantasztikusak a dzsungelszerű mangrove erdők is, ahol majmok élnek, a bátrabbak pedig bemehetnek a denevérektől hemzsegő barlangokba is. Nézzétek meg a friss videómat az útról!

A mangrove túrán egyébként megismerkedtünk magával a növénnyel is, ami édes és sós vízben is jól érzi magát, szinte egyedülállóan, és egyfajta víztisztítóként működik, emellett pedig sokféle szerepe van az ökoszisztémában - például szemetet gyűjt és kedvelt tojáslerakóhely. Elmentünk jetskizni, ahol csak egy kicsit volt halálfélelmem, hajókáztunk, medencés partit szerveztünk, pedig alig voltunk kint egy pár napot.

Tehát kalandban nem lesz hiány, ha odautaztok, sőt, mivel irtó nagy tengeri herkentyű mánia van - már csak az elhelyezkedés miatt is - minél több dolgot érdemes kipróbálni. Az egyik étteremben konkrétan magamnak foghattam ki a vacsorámat - egy jó kis tarisznyarákot -, amit előttem grilleztek meg jó ropogósra.

Nagyon szuper szállásokat is kipróbáltunk, leteszteltünk két 5 csillagos szállodát is - a Meritus Pelangi Resort & Spa egy természetközeli, szuper kis butikhotel a part mentén, ahonnan pillanatok alatt legrasszálhatsz a partra, a The Danna Langkawi pedig egy koloniális stílusú, grandiózusabb hotel, szintén egész közel a parthoz, de itt saját medencém is volt. Mindkettőt megmutatom a videóban, még a házi lobster partimat is, és a fotózást a szállóban, ahol természetesen magyar tervezői darabokban pózoltam, Nububan és Nanushkában! ;)

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mark Lakatos (@markolakatos) által megosztott bejegyzés,

Ha még nem láttátok az előző videómat, kattintsatok ide!