Az első szakácskönyvem, a Márk konyhája, a 60 stílusos recept randira, partira, vagy amit akartok alcímet kapta, amiből máris sok minden kiderül - izgalmas témák mentén haladunk, és felfedezünk rengeteg érdekes hozzávalót és hétköznapi alkalmakat, amit azonnal különlegessé tehetünk egy szuper kis recepttel. 

Mivel stylist vagyok, abból indultunk ki, hogy szeretnénk a könyv minden részét nagyon esztétikusan megcsinálni, hogy még ha valaki nem is főzőcskézős típus, akkor is találjon benne valami szerethetőt - ötleteket dekorációhoz, tálaláshoz, felfedezni különböző, eddig kevésbé ismert alapanyagokat. 

Hódosi Máté barátommal a könyvbemutatón - Fotó: Bognár Bogi

Másodszor pedig most van itt a karácsony, az ünnepi partik szezonja, és én azt az elvet vallom, hogy ha már legalább kettő ember összejön, az egy parti, ergo akár céges rendezvényről, akár családi összejövetelről van szó, próbáljatok meg elrugaszkodni kicsit a megszokott, jól bevált ételektől - vagy akár azok mellett újakat is bevetni. Lehet, hogy egy családias dolgot sem kell grandiózus, több fogásból álló ültetett vacsoraként elképzelni, hanem mint egy bulit, társasjátékokkal és parti ételekkel, ami gyorsan elkészíthető, hogy a háziasszonynak se kelljen végig a tűzhely fölött görnyednie, hanem mindenki együtt élvezze az ünnepet. Én például imádok Acivity-zni, úgyhogy nagyon örülök, ha a szórakozásban is részt vehetek, nem csak a főzésben, hiszen mindkettőt nagyon szeretem. ;)

Ezt a receptet is megtaláljátok a Márk konyhájában!

Filmnézéshez is találtok szuper fogásokat a könyvben! Egy kis mozizás otthon, egy könnyű vacsora - jól hangzik, nem? Én legutóbb a szöuli divathétre tartó gépen néztem meg a Julie és Juliát, amit imádok - biztos sokan láttátok a Julia Childról szóló filmet, és most itt a lehetőség, hogy elkészítsétek a tárkonyos sült csirke receptjét ebből a csodás filmből. 

Azokat sem felejtettem el, akik szeretik a huncut csavarokat, ha főzésről van szó! Én voltam az első, aki elkezdett Unicum Szilvával főzni, és a Lakatos Műhelyben is megtalálható több fogásban is, hiszen nagyon szeretem az ízét. Nagyon tisztelem a Zwack családot azért, amit létrehoztak és az értékekért, amiket képviselnek és hogy milyen szuper új dolgokat tudnak alkotni még napjainkban is. Ilyen az Unicum Riserva, aminek nagyon stílusos az üvege, mintha parfüm lenne, az íze pedig egy kicsit diósabb, aszúsabb, és csodálatosan illik a téli ételekhez, úgyhogy mindenképp próbáljátok ki - és persze kóstoljátok meg, ha még nem tettétek.  

Nagyon szeretem a spontán dolgokat, és ebből következik, hogy a szakácskönyv készítésénél is volt rengeteg váratlan fordulat. A Kodály köröndön nemrég elkészült lakásomban készítettük az ételek nagy részét, ami egy nagyon különleges hangulatú hely. Milutinovics Panka food stylisttal dolgoztunk együtt és előfordult például a munka során, hogy leszaladtunk egy kávézóba és véletlenül megakadt a szemünk valamin - Pankával összenéztünk, és tudtuk, hogy ez isteni lenne. 

Lay's vacsora a Kodály köröndön

Ezekből az apró ötletekből egy csomó olyan megoldás született, amivel nem terveztünk előre - és szerintem ez is egy nagyon hasznos dolog, amit a könyvből elleshettek. Hogy ha elugrotok vásárolni akár design boltba, akár szupermarketbe, figyeljétek az ilyen részleteket, amik feldobják majd az asztalt, a tálalást. 

Remélem, mindenki örömét leli majd az új könyvem olvasgatásában, a receptek felfedezésében - és ha már beszereztétek, vagy ha még nem, várlak benneteket november 29-én 17.30-18.30 között a Libri ALLEE-ban található üzletében a dedikálásra! Részletek itt! ;)

Fotó: Bognár Bogi